دانستنی های دندانپزشکی

مدت زمان انجام جراحی ایمپلنت

مدت زمان انجام جراحی ایمپلنت بستگی به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز بیمار و میزان پیچیدگی عمل جراحی دارد. به هر حال جراح می تواند چند ایمپلنت را در یک جلسه درمانی برای بیمار کار کند، اما انجام این کار ممکن است طول مدت این جلسه درمانی را طولانی نماید.

هنگامی که داروی تزریق شده ناحیه تحت درمان را به مقدار کافی بی حسی کرد، دندان پزشک یک برش در لثه ایجاد کرده و یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد می کند. ایمپلنت در داخل این سوراخ قرار خواهد گرفت.

اگر هر یک از دندان های شما قبل از عمل جراحی ایمپلنت دندان افتاده است، دندان پزشک احتمالاً می تواند یک ایمپلنت را بطور مستقیم در حفره دندان قرار دهد. در اصطلاح به این روش ایمپلنت فوری دندان گفته می شود. در صورتی که انجام این کار امکان پذیر نباشد، دندان پزشک ایمپلنت را پس از چند هفته در محل قرار می دهد که در اصطلاح به آن ایمپلنت فوری تاخیری گفته می شود. گاهی اوقات، دندان پزشک پس از چند ماه و با گذشت زمان لازم برای بهبود استخوان فک ایمپلنت را در محل قرار می دهد، در اصطلاح به آن ایمپلنت تاخیری می گویند.

کار گذاشتن ایمپلنت فوری و تاخیری در یک یا دو مرحله به شرح زیر امکان پذیر است:

در مرحله اول: میله ایمپلنت و پایه آن که ایمپلنت را به دندان مصنوعی متصل می کند، بطور هم زمان در محل قرار می گیرد.

در مرحله دوم: میله ایمپلنت پس از ترمیم استخوان در زیر خط لثه قرار می گیرد و به این ترتیب امکان مشاهده آن دیگر در دهان وجود ندارد. در ادامه یک عمل جراحی دیگر با گذشت چند ماه برای اتصال دندان های مصنوعی به ایمپلنت انجام می شود.

دندان پزشک ممکن است دندان های مصنوعی را در همان روز ایمپلنت در دهان بیمار کار گذارد. به هر حال، معمولاً لازم است سه تا شش ماه برای بهبود یافتن دهان برای این کار صبر شود. در طول این دوره، دندان پزشک ممکن است از یک پل موقت یا دندان های مصنوعی جزئی استفاده کند تا به این ترتیب فضای خالی بین دندان ها قابل مشاهده نباشد. در صورتی که بیمار معمولاً از دندان های مصنوعی کامل استفاده می کند، می توان وضعیت این دندان ها را به صورتی اصلاح کرد که امکان استفاده از آنها در طول این دوره وجود داشته باشد.

پس از بهبود یافتن وضعیت دندان، لازم است یک عمل جراحی ساده برای خارج کردن سر ایمپلنت از لثه انجام شود. دندان پزشک در ادامه از دندان مصنوعی بر روی ایمپلنت استفاده می کند. به این ترتیب دندان ها احتمالاً در محل تثبیت شده یا امکان جابجایی آنها در مواقع لازم توسط بیمار جهت تمیز کردن وجود دارد. در این زمان دندان پزشک از قرارگیری مناسب دندان ها در محل مطمئن شده و وضعیت آنها را با سایر دندان ها هماهنگ می کند. در این حالت بیمار باید احساس راحتی در هنگام استفاده از دندان های خود داشته باشد.

بازگشت به لیست