دانستنی های دندانپزشکی

ایمپلنت دندان با بیهوشی (2 روش کاشت دندان بدون درد و ترس)

ایمپلنت دندان با بیهوشی

ایمپلنت دندان با بیهوشی (sedation) یک روش کاشت دندان همراه با خواب مصنوعی و در بیهوشی است که بیشتر برای افرادی که فوبیا دنتال یا ترس از دندانپزشکی دارند، مناسب می باشد.

برخی از افراد ممکن است به دلایلی مانند تجربه ناخوشایند از دندانپزشکی از کاشت دندان بترسند. از طرفی چون ایمپلنت دندان با جراحی همراه است، نیاز به تزریق آرامبخش یا بی حسی موضعی نیز وجود دارد.

ایمپلنت دندان با بیهوشی (سدیشن) یک روش بسیار عالی برای افرادی است که می توانند بدون هیچ نگرانی یا ترس، عمل کاشت دندان انجام دهند.

همچنین ایمپلنت دندان در اتاق عمل و با بیهوشی کامل نیز برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود، انجام می شود که انتخاب سدیشن یا بیهوشی کامل به تشخیص پزشک بستگی دارد.

مرکز ایمپلنت دکتر شفیعی دارای مجوز رسمی سدیشن از وزارت درمان می باشد و در این مرکز، شرایط ایمپلنت دندان با بیهوشی سدیشن (sedation) برای بیماران عزیز فراهم شده است.

از طریق فرم زیر می توانید برای رزرو نوبت یا دریافت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی ایمپلنت دندان رایگان با شماره 09193044338 تماس حاصل فرمایید و با پر کردن فرم زیر، منتظر تماس مشاورین ما باشید.

سدیشن (sedation) یک اصطلاح انگلیسی و به معنای آرامبخش است. از طریق سدیشن، بیمار در طول عمل جراحی، بدون ترس و با  تزریق آرامبخش به یک خواب مصنوعی می رود.

در ایمپلنت دندان با بیهوشی (Dental implant with sedation) با توجه به تشخیص پزشک و شرایط بیمار می توان هم از بیهوشی کامل هم از روش نیمه بیهوشی استفاده کرد. دندان پزشکی بزرگسالان با بیهوشی سدیشن یک روش جدید است که عارضه خاصی ندارد.

البته از این روش برای کودکان به تشخیص پزشک نیز می توان استفاده کرد. به علاوه در برخی موارد برای عمل کاشت دندان از بی حسی ایمپلنت هم استفاده می شود.

به طور کلی در مرکز ایمپلنت شرق تهران انتخاب هر کدام از این روش ها پس از مشورت و بررسی شرایط توسط پزشک و بیمار صورت می پذیرد.

در جدول زیر قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی در تهران به ازای هر ساعت بیهوشی را مشاهده می کنید:

قیمت ایمپلنت با بیهوشی
تا 1 ساعت بیهوشی از 2.000.000 تا 3.000.000
تا 2 ساعت 4.000.000 تا 4.000.000
2 ساعت بیشتر 5.000.000 تا 6.000.000
قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی در مرکز شرق تهران

بیشتر بخوانید هزینه ایمپلنت دندان

در کلینیک دکتر شفیعی شرایط ایمپلنت قسطی دندان با دو روش زیر برای رفاه حال هموطنان عزیز فراهم شده است:

شیوه اول ایمپلنت قسطیشیوه دوم ایمپلنت قسطی
1- پرداخت 50% درصد هزینه پیش از کار1- پرداخت 30% در ابتدای درمان
2- پرداخت 50% باقی مانده در زمان تحویل روکش2- پرداخت 30% پس از سه ماه با چک صیادی
3- پرداخت 40% در زمان تحول با چک صیادی
قیمت ایمپلنت اقساطی در مرکز شرق تهران

انواع بیهوشی برای کاشت دندان می تواند به روش های زیر انجام شود:

البته از بی حسی موضعی نیز استفاده می شود که از طریق تزریق مواد بی حسی کننده در لثه و استخوان فک انجام می شود.

اما برای افرادی که ترس و اضطراب نسبت به کاشت دندان دارند، ایمپلنت دندان با بیهوشی (سدیشن) و یا بیهوشی کامل توصیه می شود.

ایمپلنت با بیهوشی سدیشن

در این روش از طریق تزریق مواد آرامبخش یا گاز اکسید نیتروژن، توسط پزشک بیهوشی، بیمار به یک خواب مصنوعی می رود.

در ایمپلنت دندان با بیهوشی sedation، بیمار هوشیار است اما چون در خواب به سر می برد، متوجه روند کاشت دندان نمی شود. به همین علت این پروسه را با آرامش تمام طی می کند.

اما از آن جایی که ایمپلنت دندان با سدیشن، با استنشاق گاز اکسید نیتروژن همراه هست، اگر مشکل تنفسی دارید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

برخی از مراجعین به کلینیک دکتر شفیعی اولیه جمله ای که می گویند این است که؛ “من از ایمپلنت میترسم”؛ به همین علت برای کاشت دندان ما ایمپلنت دندان با بیهوشی را به آن ها پیشنهاد می دهیم.

ایمپلنت دندان با بیهوشی در اتاق عمل، برخلاف sedation، بیمار هوشیار نیست. عمل کاشت دندان زیر نظر پزشک در حالی که بیمار در بیهوشی کامل است انجام می شود.

این روش بیشتر مناسب افرادی است که ترس بسیار شدید و فوبیای آن ها از عمل و دندانپزشکی، در روند کاشت دندان خلل ایجاد می کند. به همین علت دندانپزشک به همراه یک پزشک بیهوشی، عمل کاشت دندان را انجام می دهند.

در این صورت بیمار بدون اینکه متوجه شود، ایمپلنت دندان در اتاق عمل برای وی انجام می شود.

بنابراین دندانپزشکی بزرگسالان با بیهوشی در صورتی که به تشخیص پزشک باشد، می تواند به این دو شیوه صورت پذیرد.

مراحل ایمپلنت دندان با بیهوشی در مرکز ایمپلنت دندان شرق تهران به روش زیر است:

در مرحله اول، سوابق درمانی بیمار در کلینیک دکتر شفیعی توسط پزشک متخصص ارزیابی شده و در صورتی که گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان با بیهوشی سدیشن باشد، عمل کاشت دندان انجام می گیرد.

در مرحله بعد، وقتی بیمار با تزریق آرامبخش یا اکسید نیتروژن، به خواب رفت، یک سوراخ در استخوان فک برای کاشت پایه ایمپلنت ایجاد شده و پس از قرار دادن ایمپلنت، لثه بخیه زده می شود.

در طول عمل کاشت دندان، شرایط بیمار مانند فشارخون و نبض وی توسط پزشم بیهوشی مدام چک می شود و پس از پایان کاشت، ماده بیهوشی قطع و بیمار آرام بیدار می شود.

ایمپلنت دندان با بیهوشی سدیشن، یک روش نوین است که امروه برای عمل کاشت دندان استفاده می شود.

از جمله مزایای ایمپلنت دندان با sedation می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمپلنت دندان با بیهوشی

اگرچه کاشت دندان با بیهوشی یک روش نوین است، اما تا کنون هیچگونه عارضه خاصی برای این روش مشاهده نشده است.

فقط در برخی موارد ممکن است بیمارف پس از بیداری کمی احساس خواب آلودگی، سرگیجه یا به ندرت تهوع داشته باشد که به سرعت رفع می شوند.

از آن جایی که برای کاشت دندان با بیهوشی همه جوانب و شرایط توسط پزشک بررسی خواهد شد اما توصیه های زیر می تواند برای شما مفید باشد:

  • بهتر است قبل از بیهوشی غذای سبکی مصرف کرده و یک الی 2 ساعت پیش از بیهوشی، مایعات مصرف نکنید.
  • در صورت داشتن بیماری تنفسی با پزشک مطرح کنید.
  • اگر بیماری ویروسی مثل آنفولانزا یا سرماخوردگی دارید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  • پس از کاشت ایمپلنت مدتی را در کلینیک بمانید و در صورت مناسب بودن حالتان، مطب را ترک کنید.
  • قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی در تهران چقدر است؟

    قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی از ساعتی 2.000.000 تومان شروع و هر چه زمان بیشتری سپری شود، هزینه ایمپلنت دندان با بیهوشی نیز بیشتر خواهد شد.

  • ایمپلنت دندان با بیهوشی سدیشن چگونه است؟

    ایمپلنت دندان با بیهوشی (sedation) یک روش کاشت دندان همراه با خواب مصنوعی و در بیهوشی است که بیشتر برای افرادی که فوبیا دنتال یا ترس از دندانپزشکی دارند، مناسب می باشد.

  • ایمپلنت دندان با بیهوشی مناسب چه کسانی است؟

    کاشت دندان با بیهوشی بیشتر مناسب کسانی است که ترس و اضطراب زیادی از دندانپزشکی دارند. اما بهتر است برای بررسی بیشتر سوابق پزشکی بیمار، حتما با پزشک متخصص مشورت شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *