ایمپلنت دندان, دانستنی های دندانپزشکی

مراحل ایمپلنت دندان (6 مرحله ایمپلنت تصویری + فیلم)

مراحل ایمپلنت دندان

داشتن آگاهی نسبت به هر کاری، نگرانی های موجود درباره پروسه انجام و نتایج آن کار را تا حد زیادی کاهش می دهد. آشنایی با مراحل ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مراحل ایمپلنت دندان به ترتیب عبارتند از:

هر کدام از مراحل فوق باید به ترتیب و با دقت جهت دریافت بهترین نتایج، انجام شوند. در ادامه درباره هر کدام از مراحل ایمپلنت دندان بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مراحل ایمپلنت دندان را می توان از ابتدا تا انتها در 6 مرحله دسته بندی کرد که در ادامه هر کدام بررسی شده اند.

اولین مراحله برای کاشت ایمپلنت دندان، یافتن یک مطب و دندانپزشک متخصص است. از آنجایی که دندان عضوی مهمی از بدن است و به طور مداوم در حال استفاده از آن هستیم؛ مهم است که امور مربوط به آن توسط شخص متخصصی انجام شود.

در مرکز ایمپلنت شرق تهران کلیه مراحل ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک متخصص و با قیمت مناسب همراه با شرایط ایمپلنت قسطی انجام می شود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی ایمپلنت دندان رایگان با شماره 09193044338 تماس حاصل فرمایید و با پر کردن فرم زیر، منتظر تماس مشاورین ما باشید.

مرحله دوم در ایمپلنت دندان؛ داشتن جلسه مشاوره و ارزیابی اولیه با دندانپزشک برای بررسی سوابق بیماری و شرایط فعلی بیمار است.

اینکه کدام دندان شما و چه تعداد از آن ها نیاز به کاشت ایملپنت دارد مهم است. برای مراحل ایمپلنت دندان آسیاب، مراحل ایمپلنت دندان نیش، مراحل ایمپلنت دندان فک بالا؛ می بایست این بررسی صورت پذیرد.

زیر ممکن است مراحل هر کدام از این دندان با هم کمی تفاوت داشته باشند.

در برخی مواقع شرایط بیمار به گونه ای است که علاوه بر کشیدن دندان نیاز به پیوند استخوان یا جراحی سینوس لیفت دارد.

در صورتی که شرایط بیمار مساعد باشد؛ می توان کشیدن دندان حین جراحی صورت پذیرد و سایر مراحل ایمپلنت بعد از کشیدن دندان صورت پذیرد.

اما اقداماتی نظیر پیوند استخوان یا جراحی سینوس لیفت نیاز به گذراندن دوره ای2 تا 6 ماهه جهت بهبودی و ریکاوری دارد که پس از آن می توان برای ایمپلنت دندان اقدام کرد.

مراحل ایمپلنت دندان

در این مرحله از مراحل ایمپلنت دندان در کلینک دندانپزشکی شرق تهران ابتدا نقطه مورد نظر توسط پزشک بی حس و یک برش کوچک بر روی لثه جهت دسترسی به استخوان ایجاد می شود.

سپس پایه های ایمپلنت مانند پیچ در لثه فیکس می شود و پس از مدت زمانی حدود 3 تا 9 ماه استخوان در اطراف ایمپلنت رشد خواهد کرد.

شاید سخت ترین مرحله ایمپلنت همین قسمت باشد که با کمی ناراحتی، درد یا تورم همراه باشد. برای کاهش درد و خونریزی بهتر است تا مدتی از غذاهای نرم استفاده کرده و داروهای تجویزی پزشک را مصرف نمایید.

به هر صورت مراحل ایمپلنت دندان درد دارد و این امر کاملا طبیعی است. بهترین کار برای کمتر کردن این درد استفاده از آنتی بیوتیک و مسکن های تجویزی پزشک است.

اما در صورتی که این دردها یا عوارض بیشتر شد حتی به پزشک خود مراجعه نمایید.

هنگامی که استخوان فک و ایمپلنت به هم پیوند خوردند و یک بهبودی نسبی حاصل شد؛ اباتمنت و روکش موقت قرار داده می شوند.

اباتمنت یک متصل کننده بین پایه ایمپلنت و روکش است که از طریق بی حسی موضعی روی ایمپلنت قرار داده می شود.

در برخی مواقع در صورت توافق بین پزشک و بیمار روکش همان ابتدا بر روی پایه ایمپلنت به صورت همزمان قرار داده می شود.

در این مرحله پس از 4 تا 6 هفته پس از نصب روکش موقت؛ تاج دندان دائمی متناسب با سایر دندان ها از نظر سایز و ظاهر و همگام با شرایط دهان بیمار قالب گیری و روی اباتمنت نصب می شود.

از آنجایی که روکش دائمی مانند دندان واقعی است باید مراقبت های لازم پس از نصب مانند مسواک و نخ دندان به طور مدام و طبق اصول انجام شود.

در ادامه مراحل ایمپلنت دندان فیلم را مشاهده می کنید:

جهت دریافت مشاوره تخصصی ایمپلنت دندان رایگان با شماره 09193044338 تماس حاصل فرمایید و با پر کردن فرم زیر، منتظر تماس مشاورین ما باشید.

 مراحل ایمپلنت فوری که به کاشت دندان یک روز نیز شناخته می شود تقریبا مشابه مراحل ایملپنت دندان است. فقط در برخی مراحل با هم متفاوت هستند.

در ایمپلنت فوری معمولا کشیدن دندان یا چند روز قبل یا در همان روز انجام می شود. سپس در یک روز ایمپلنت و روکش نصب شده و پس از چند ماه روکش اصلی نصب خواهد شد.

مراحل ایمپلنت فوری دندان در کلینیک دکتر شفیعی به دو صورت دیجیتالی و ایمپلنت پانچ قابل انجام است. شما عزیزان می توانید جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان اطلاعات خود را در فرم های موجود در صفحه وارد کنید.

در تصویر زیر مراحل ایمپلنت بعد از کشیدن دندان را مشاهده می کنید:

مراحل ایمپلنت فوری دندان

به دلیل اینکه این پروسه سریعتر از ایمپلنت عادی است ممکن است از لحاظ قیمتی تفاوت داشته باشد. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان پس از مطالعه این مقاله، به لینک زیر مراجعه نمایید:

بیشتر بخوانید قیمت ایمپلنت فوری

مراحل ایمپلنت دندان جلو نیز مانند سایر مراحل ایمپلنت دندان (Dental implant steps) عادی است و مراحل زیر برای کاشت دندان جلو طی می شود:

  • پس از معاینه توسط پزشک می بایست توسط اشعه ایکس از دندان های جلو عکس برداری صورت پذیرد.
  • سپس با توجه به تشخیص پزشک و متناسب با شرایط دندان های بیمار، تعداد ایمپلنت ها و نوع آن مشخص می شود.
  • به دلیل اینکه دندان های جلو در ظاهر خیلی موثر هستند معمولا بیماران ایمپلنت فوری را انتخاب می کنند. در این مرحله ایمپلنت با توجه به انتخاب بیمار کاشته می شود.
  • سپس در آخرین مرحله ایمپلنت دندان جلو؛ تاج دندان بر روی ایمپلنت فیکس می شود.

مراحل ایمپلنت دندان آسیاب، مراحل ایمپلنت دندان نیش مانند مراحل ایمپلنت فک بالا و سایر ایمپلنت های دندان است.

در زیر مراحل ایمپلنت دندان تصویری را مشاهده می نمایید:

مراحل ایمپلنت دندان جلو

همانطور که گفته شد برخی از بیماران حین انجام ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان دارند. در این شرایط مراحل ایمپلنت با پودر استخوان به شیوه زیر انجام می گیرد:

  • تزریق بی حسی موضعی
  • ایجاد برش بر روی لثه جهت رسیدن به استخوان فک
  • ضدعفونی استخوان فک
  • پرکردن فضای خالی استخوان با مواد پیوند استخوان
  • بخیه زدن بافت لثه

به طور کلی مراحل ایمپلنت دندان بسته به نوع و محل آن در بازه های زمانی مختلفی به طول می انجامد.

مراحل ایمپلنت دندان در روش عادی معمولا تا یک سال زمان می برد. اما در ایمپلنت فوری معمولا بازه 1 تا 3 ماهه طول می کشد. پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد، به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.

در رابطه با این پرسش که “مراحل ایمپلنت دندان درد دارد؟” نیز باید گفت که ممکن است برخی مراحل ایمپلنت دندان درد داشته باشند که با بی حسی موضعی و مسکن های تجویزی پزشک بسیار کاهش می یابند.

در صورتی که در رابطه با مراحل ایمپلنت دندان سوال یا ابهامی دارید می توانید از طریق وارد کردن شماره تماس خود در فرم های موجود در صفحه یا قرار دادن کامنت با کارشناسان کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی شرق تهران در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *