دانستنی های دندانپزشکی

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ (چند روز طول میکشد + 2 مسکن قوی)

آیا ایمپلنت دندان درد دارد

اگر در صدد کاشت دندان هستید و به دنبال پاسخ این سوال که “آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟” باید گفت که بله! کاشت هر گونه دندان و جراحی پیوند استخوان با درد همراه هست.

اما میزان و شدت درد ایمپلنت دندان در هر فرد و متناسب با شرایط وی متفاوت است. به علاوه با وجود روش های تسکین درد مانند استفاده از بی حسی یا سدیشن و بیهوشی، امروزه کاشت ایمپلنت دندان با درد بسیار کمی همراه است.

اما با از بین رفتن اثر مواد بی حسی و بیهوشی؛ درد مجدد احساس می شود که مسکن قوی برای درد ایمپلنت توسط دندانپزشک تجویز می شود.

در دندانپزشکی شبانه روزی شرق تهران؛ از جدیدترین شیوه کاشت دندان یعنی ایمپلنت دندان با سدیشن برای افرادی که تحمل درد ایمپلنت را ندارند و یا از جراحی ترس دارند استفاده می شود تا بدون هیچ نگرانی، کاشت دندان خود را انجام دهند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی ایمپلنت دندان رایگان با شماره 09193044338 تماس حاصل فرمایید و با پر کردن فرم زیر، منتظر تماس مشاورین ما باشید.

در ادامه این مقاله به حوانب مختلفی از این پرسش که “آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟” و تا چند روز طول میکشد می پردازیم.

برخی مواقع بیمار تراکم استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت ندارد. پس از کشیدن دندان های از دست رفته، دندانپزشک استحکام بافت لثه و استخوان را چک می کند.

سپس در صورت کافی نبودن بافت لثه و تراکم استخوان فک اقدام به جراحی و پیوند استخوان می کند.

جراحی پیواند استخوان طبیعتاً با درد همراه است. اما دندانپزشک از بی حسی و بیهوشی برای از بین بردن درد حین جراحی استفاده می کند. به همین علت بیمار نگرانی برای درد جراحی پیوند استخوان برای کاشت دندان ندارد.

با از بین رفتن اثر مواد بی حسی و بیهوشی ممکن است درد لثه و استخوان بروز پیدا کند. در این صورت پزشک مسکن قوی برای درد ایمپلنت و آنتی بیوتیک تجویز می کند.

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که کدام مراحله ایمپلنت درد دارد؟ یا بیشتر از بقیه مراحل ممکن است درد داشته باشد! در ادامه هر کدام از مراحل ایمپلنت دندان را با هم بررسی می کنیم:

پس از معاینات و آزمایشات اولیه دندانپزشک اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می کند. به این صورت که پس از کشیدن دندان های از دست رفته بسته به تعداد ایمپلنت مورد نیاز، کاشت انجام می شود.

در این مرحله پایه ایمپلنت در لثه قرار می گیرد. این مرحله ممکن است با کمی درد همراه باشد که با بی حسی موضعی حین کاشت و مسکن های تجویزی پس از آن، درد ایمپلنت دندان در این مرحله کاهش می یابد.

پس از سه تا شش ماه از مرحله اول، نوبت به قرارگیری اباتمنت بر روی پایه ایمپلنت می رسد. اباتمنت قطعه ای فلزی است که وظیفه اتصال پایه ایمپلنت با تاج دندان را برعهده دارد.

این مرحله نیز با بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار دردی را در حین قرارگیری اباتمنت در لثه متوجه نمی شود.

تنها پس از رفع اثر بی حسی ممکن است احساس درد جزئی داشته باشد که می تواند از مسکن های تجویز شده استفاده کند.

مرحله سوم کاشت ایمپلنت دندان که مرحله نهایی نیز می باشد عملیات قالب گیری و قرار دادن روکش دندان است که توسط دندانپزشک انجام می شود.

در پایان با گذاشتن عاج دندان بر روی پایه ایمپلنت عملیات کاشت دندان ها به پایان می رسد که درد چندانی ندارد و بیمار با آرامش مراحل کاشت ایمپلنت دندان را به پایان می رساند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی ایمپلنت دندان رایگان با شماره 09193044338 تماس حاصل فرمایید و با پر کردن فرم زیر، منتظر تماس مشاورین ما باشید.

درد ایمپلنت اگر بین 7 تا 10 روز باشد طبیعی است. در این مدت بیمار با مصرف مسکن و آنتی بیوتیک تا حد زیادی با کاهش درد مواجه خواهد شد.

اما در صورتی که در هفته های بعد از کاشت ایمپلنت، به جای کاهش، درد رو به افزایش بود و با تورم و قرمزی لثه نیز همراه بود می بایست در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد.

در ادامه میزان درد در روزهای پس از کاشت ایمپلنت دندان را به نقل از متخصصین ایمپلنتولوژی کلینیک دندانپزشکی شرق تهران بررسی خواهیم کرد:

همانطور که گفته شد در هفته اول کاشت درد ایمپلنت کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در این مدت کافی است مسکن ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.

در هفته دوم پس از کاشت ایمپلنت به علت استفاده از مسکن ها و آنتی بیوتیک ها می بایست روند درد ایمپلنت دندان رو به کاهش باشد.

در این مدت التهاب و ورم لثه نیز تا حد زیادی فروکش خواهد کرد. اما دوز داروها را تا پایان درد و التهاب بهتر است مصرف شود.

اما اگر پس از یک ماه همچنان با درد ایمپلنت خود کلنجار می روید و به جای بهبودی با التهاب و تورم بیشتری مواجه شدید؛ امکان بروز عفونت و پس زدن ایمپلنت دندان وجود دارد.

بنابراین سریعا به پزشک خود مراجعه کرده و روند درمان را جدی تر پیگیری کنید.

در صورتی که تا یکسال بعد از ایمپلنت همچنان درد وجود داشته باشد، احتمال بسیار زیاد روند کاشت ناموفق بوده و باید مجدد کل روند بررسی شود. علت درد ایمپلنت بعد از یکسال می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پس زدن ایمپلنت
  • آسیب دیدن بافت لثه و رشته های عصبی
  • عفونت
  • ایجاد فشار زیاد به ایمپلنت ها
  • خونرسانی ضعیف به بافت لثه
  • واکنش های آلرژیک

بیشتر بخوانید ایمپلنت دندان چیست

برای پیشگیری از درد ایمپلنت دندان توصیه های زیر می توانند مفید باشند:

  1. مصرف مسکن قوی برای درد ایمپلنت: قبل از شروع کاشت ایمپلنت که از بی حسی موضوعی استفاده می شود.
    بعد از آن نیز در صورت شدید بودن درد، مسکن قوی برای درد ایمپلنت دندان مانند؛ مفناميك اسيد يا حتی استامينوفن با دوز ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم هر ۶ تا ۸ ساعت یک بار توسط دندانپزشک تجویز می شود.
  2. استفاده از کمپرس یخ: برای کاهش تورم و درد، استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم بافت‌های اطراف ایمپلنت بسیار موثر است.
  3. رعایت بهداشت دهان و دندان: پس از جراحی، رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از دستمال‌های مرطوب برای تمیز کردن دهان، جلوگیری از خوردن غذاهای سخت و داغ و استفاده از مواد ضد عفونی مهم است.
  4. مصرف غذاهای نرم و سرد: در روزهای اول پس از جراحی، از غذاهای نرم و سرد استفاده کنید تا به ترمیم سریع‌تر بافت‌ها کمک کنید.

برای درمان درد ایمپلنت دندان (Dental implant pain) و جلوگیری از عفونت مهم ترین نکته استفاده از مسکن و آنتی بیوتیک است.

به علاوه مراجعه به مراکز معتبر و پزشکان متخصص نیز در کاشت ایمپلنت موفق و با کیفیت اهمیت بسیاری دارد.

درد ایمپلنت دندان

پس از کاشت دندان رعایت بهداشت دهان، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و قرقره کردن آب نمک نیز می تواند در جلوگیری از بروز عفونت و درمان درد ایمپلنت دندان تاثیر گذار باشند.

بنابراین تا حد زیادی درد ایمپلنت دندان طبیعی است و ممکن است بین 7 تا 10 روز نیز طول بکشد. اما در صورتی که درد ادامه دار شد و شدت بیشتر همراه با التهاب شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر در خصوص درد ایمپلنت دندان و به طور کلی کاشت دندان سوال دارید می توانید از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید. در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *